Influencers, of ook wel ambassadeurs genoemd zijn mensen die positieve ervaringen over jouw bedrijf verspreiden over het internet, een vorm van online marketing dus. Vaak stuurt een bedrijf dan een product op naar de zogeheten influencer en wordt er in de post vertelt over hoe het product werkt, en over hoe leuk het product is.
Tegenwoordig worden dit soort posts dus verspreid over verschillende platformen zoals blogs, podcasts, social media of YouTube videos. Het is een eenvoudige manier van online marketing. Je kan een influencer zien als een derde partij, een soort vertrouwd persoon. Vaak zijn namelijk deze influencers erg bekend en hebben zij fans. Ook heeft een influencer een eerlijke mening en zijn daarom de consumenten geneigd om de mening van een influencer te volgen.
Veel B2B merken werken succesvol met influencers, er komt meer aandacht voor het merk en meer naamsbekendheid.
Influencers kan je makkelijk benaderen, via een privé berichtje, via hun management of via een Influencer bureau, een online marketing bureau die ook een groot bereik van influencers heeft is Online Infinity, zij werken samen met een influencer bureau en heeft daarom veel contacten in deze zogeheten influencer wereld.
Probeer het eens een keer uit, en wie weet wil jij nooit meer anders als deze manier van online marketing.